Info deelnemers

Afspraken voor een goed verloop van de dag.

Deelnemers ontvingen al een mail met praktische info.
Indien er nog onduidelijkheden zijn, geef een seintje via sente369@gmail.com

Start / aanmelding

  • Gelieve 45min voor je eerste ronde aan te melden bij de speaker of infostand/bonnenbar.
  • Ieder ontvangt een polsbandje met een uniek nummer. In het rennersgedeelte zijn dezelfde nummers terug te vinden op dranghekkens. Zo heeft ieder zijn/haar eigen vaste locatie.
  • Iedere deelnemer ontvangt een stuurplaatje met een aantal hokjes, evenredig met het aantal ingeschreven ronden. Iedere ronde wordt er een kruisje afgevinkt => Vakjes volzet = afstappen
  • 2min voor iedere start van een ronde speelt eenzelfde liedje, tijd om naar de startboog te gaan.

Veiligheid onderweg (1)

  • Het is GEEN koers, veiligheid primeert.
  • Er zijn steeds 2 mobiele seingevers als begeleiding mee en om het parcours af te zetten, het peloton hoeft dus nergens te stoppen ifv kruispunten.
  • Rij altijd 2 aan 2.
  • Altijd rechts rijden, nooit over de helft van de rijweg.
  • Gezien de omvang van het peloton wordt er NIET op het fietspad gereden.
  • Prioritaire voertuigen (politie, ambulance, brandweer) krijgen ALTIJD voorrang.

Veiligheid onderweg (2)

  • RESPECT voor andere deelnemers. Duidt eventueel gevaar onderweg aan voor anderen.
  • Blijft tussen de 2 volgwagens.
  • Iedere ronde zijn er wegkapiteins die mee rijden (te herkennen aan een fluovest), zij zullen mee het tempo bepalen en beslissingen nemen in geval van nood.
  • Maak plaats bij geval van pech of ongeval voor de medische diensten.
  • Iedere deelnemers is verplicht een helm te dragen

Bij eventuele problemen

  • Contacteer een wegkapitein.
  • De organisatie voorziet reservemateriaal, maar breng zelf ook herstelmateriaal mee. Kan sneller werken aan de aankomstzone.
  • Pech = in de volgwagen. Fiets & renner worden naar de start gebracht. Daar is er een fietshersteldienst en kan je de volgende ronde terug aansluiten.

Bevoorrading(szone)

  • Bij aankomst na een ronde => Blijf niet hangen aan de startzone, maar ga naar je vaste plaats!
  • Tussen aankomst en nieuwe start zijn er +/- 9min: gebruik deze tijd om naar toilet te gaan (niet onderweg).
  • In de rennerszone zullen steeds tafels gevuld zijn met bevoorrading (bar, gel, fruit, koeken, water, …)
  • Voorzie zelf 2 bidons met je naam => Onderweg kom je toe met 1 bidon, laat de andere achter in de startzone en deze wordt gevuld tegen de volgende ronde.
  • Enkel voor deelnemers van 10 of 15 ronden: Per 3 ronde is er een extra bevoorrading (taart, pasta, sandwich, …)
  • Ieder ontvangt een bon om na afloop van de rit iets te nuttigen bij een van de foodtrucks.

Peloton / Timing

  • We rijden steeds +/- 28km/u, snelheid aangegeven door de wegkapiteins. Het is dus GEEN wedstrijd
  • Iedere deelnemer krijgt vooraf een startuur, wat verspreid is doorheen de dag. Het peloton zal minimaal uit 60 deelnemers bestaan, maximaal uit +/- 130.
  • Klokslag ieder uur wordt de nieuwe start gegeven. Hou deze timing in de gaten.

Ten alle tijde is de beslissing van een wegkapitein doorslaggevend!!

Wanneer bijvoorbeeld er zich een ongeluk zou voordoen, kan een wegkapitein beslissen om een ronde over te slaan of een pauze in te lassen.
VEILIGHEID & RESPECT primeren.